10 inwestycji które pomogą stworzyć z Zielonej Góry stolicę zachodniej Polski

Miasto tak dogodnie położone jak Zielona Góra- w odległości ok. 150 km od innych większych aglomeracji w pobliżu, mogłoby rozwinąć się do roli regionalnej metropolii. Tak się jednak nie stanie- miasto swe środki inwestycyjne w dużej mierze wydaje w sposób daleki od profesjonalizmu. Przykłady zasięgania opinii specjalistów lub konsultantów zewnętrznych są rzadkie, kluczową rolę w polityce inwestycyjnej odgrywają urzędnicy bez należytego wykształcenia lub politycy zwykle nie mający szerszej wiedzy w danej dziedzinie, ale nie wahający się podejmować decyzji bez zasięgania czyjejkolwiek rady.

Spróbujmy zrobić ranking takich 10 inwestycji:

- Wyprzedaż miejskich kamienic i działek w centrum miasta. Umożliwi odtworzenie życia nocnego na Starym Mieście. Dziś jest to dzielnica mieszkań socjalnych. Rewitalizacja centrum miasta.
- Gruntowna reforma układu komunikacji miejskiej, zaprojektowanie zupełnie na nowo układu linii autobusowych, obalenie monopolu MZK, wprowadzenie Zarządu Transportu Miejskiego wyłaniającego przewoźników w drodze przetargów. Pilne wprowadzenie komunikacji miejskiej na strefę pieszą celem rewitalizacji centrum miasta.
- Park technologiczno- przemysłowy wokół miasta
- Szybka Kolej Miejska łącząca Nową Sól z Zieloną Górą, najlepiej wykorzystująca istniejące torowisko do dawnego dworca południowego przy ul. Wiśniowej w Zielonej Górze.
- atrakcyjny turystycznie ogród botaniczny i/ lub zoobotaniczny. Odbudowa ogrodu do co najmniej jego przedwojennej wielkości (dziś jest 2-krotnie mniejszy), uczynienie z niego największej atrakcji miasta.
- hala widowiskowo- targowo- sportowa. Zielona Góra miejscem kongresów i targów.
-ożywienie portu lotniczego (np. poprzez jego prywatyzację- dziś jest to ostatni państwowy port regionalny w kraju), przyciągnięcie tanich linii lotniczych
-wyprzedaż miejskich terenów pod miastem, np. na os. Mazurskim, Srebrnej Polanie, przy markecie Auchan. Zatrzymywanie ich przez miasto jest blokowaniem rozwoju.
-przebudowa dzielnicy biurowo- administracyjnej pomiędzy ul. Chopina a Boh. Westerplatte. Wyburzenie „Hermesu”, „DH Centrum”, budynku poczty, budowa biurowców w tych miejscach.
-budowa systemu ścieżek rowerowych, co uczyni miasto bardziej atrakcyjnym dla studentów.
-walka o modernizację linii kolejowych dochodzących do Zielonej Góry. Odbudowa dawnej pozycji miasta jako węzła przesiadkowego. Częste połączenie kolejowe do Berlina.

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty