Umiera deptak i śródmieście, socjaliści proponują dotowane parkingi
> Duże ,wygodne ,bezpłatne parkingi i po problemach deptaku.....czy
> tak trudno dostrzec ,ze teraz praktycznie wszyscy jeżdżą
> samochodami?
Niech Pan te parkingi za własne pieniądze wybuduje! Przecież to dziesiątki milionów wywalone tylko na to, że komuś się nie chce wyjąć zadka z auta. Jako gospodarczy liberał uważam to za socjalistyczny skandal.
W USA też "socjalistycznie" budowano parkingi, morza darmowych parkingów. Nic to nie pomogło- vide choćby wymarłe centrum Houston. Recepta jest jedna- niech kierowcy płacą za:
Samochód w mieście to luksus na który nie stać nawet zamożne miasta europejskie. W Oksfordzie czy Cambridge do centrum wjedziemy tylko autobusem. Dziesiątki miast pobiera opłaty za wjazd do centrum.
W Zielonej Górze niemal nie ma komunikacji miejskiej poza korytarzem "8 " i zerówki. Co ile jeżdżą autobusy na ul. Konstytucji 3 maja? Sprawdźcie ile osób dojeżdża autobusem do "Focus Parku". To gorzej niż w samochodowych Stanach Zjednoczonych, gdzie autobusami jeździ 3 % podróżnych. Tutaj to jakiś 1 %.
> tak trudno dostrzec ,ze teraz praktycznie wszyscy jeżdżą
> samochodami?
Niech Pan te parkingi za własne pieniądze wybuduje! Przecież to dziesiątki milionów wywalone tylko na to, że komuś się nie chce wyjąć zadka z auta. Jako gospodarczy liberał uważam to za socjalistyczny skandal.
W USA też "socjalistycznie" budowano parkingi, morza darmowych parkingów. Nic to nie pomogło- vide choćby wymarłe centrum Houston. Recepta jest jedna- niech kierowcy płacą za:
- -koszty budowy dróg w terenie zurbanizowanym (10 mln PLN/kilometr)
- -koszty zajęcia kosztownego terenu (już z tego wychodzi kilka PLN /godz- samochód w ruchu potrafi konsumować i 200 metrów kw.)
- -koszty hałasu, zanieczyszczeń, efekty zewnętrzne w postaci niebezpieczeństwa dla pieszych czy rowerzystów.
Samochód w mieście to luksus na który nie stać nawet zamożne miasta europejskie. W Oksfordzie czy Cambridge do centrum wjedziemy tylko autobusem. Dziesiątki miast pobiera opłaty za wjazd do centrum.
W Zielonej Górze niemal nie ma komunikacji miejskiej poza korytarzem "8 " i zerówki. Co ile jeżdżą autobusy na ul. Konstytucji 3 maja? Sprawdźcie ile osób dojeżdża autobusem do "Focus Parku". To gorzej niż w samochodowych Stanach Zjednoczonych, gdzie autobusami jeździ 3 % podróżnych. Tutaj to jakiś 1 %.
Komentarze
Prześlij komentarz