Kolejne etapy transportowej rewolucji

Proponuję rozszerzyć szczytną ideę Pana Górskiego i władz Zielonej Góry. Zróbmy ścieżkę rowerową w warszawskim metrze! Rowerzyści nie byliby narażeni na zderzenia z samochodami. Zrobionoby rampy wyjazdowe na perony.

W samej Zielonej Górze proponuję zastąpienie linii kolejowej do Nowej Soli ścieżką rowerową. Można rozebrać co najmniej jeden tor- i tak przez lata był nieczynny. Postuluję także o zamianę na ścieżkę rowerową linii kolejowej w kierunku Poznania, przynajmniej do lotniska w Babimoście. Licząc po 1,4 mln za kilometr ścieżki wraz ze zrywaniem torów, cała przebudowa powinna pochłonąć 80 mln PLN. To niewiele zważywszy że ta Zielona Megastrada Superstrzała połączy 94 inne ścieżki i ścieżynki rowerowe Trójmiasta Lubuskiego.

Przy Superostradzie ustawimy pamiątkowe zdjęcia pociągów i torów. Oraz memoriały pamiątkowe dla dziennikarzy zaangażowanych w tą inicjatywę. Dworce kolejowe przebudujemy na wielopoziomowe parkingi rowerowe, takie jak w Holandii.

Komentarze

Popularne posty